ΑΡΧΙΚΗ Social Τι ακριβώς αποδεχτήκαμε από το μήνυμα της meta στο Facebook ;

Τι ακριβώς αποδεχτήκαμε από το μήνυμα της meta στο Facebook ;

1 min read
0
2,427

Τις τελευταίες μέρες ανοίγοντας το Facebook ή το Instagram παρατηρήσαμε μία ειδοποίηση όπου μας προέτρεπε να επιλέξουμε τον τρόπο χρήσης της πλατφόρμας της Μeta. Οι επιλογές που έπρεπε να κάνουμε είναι, είτε τη “δωρεάν” χρήση της πλατφόρμας με τίμημα τα προσωπικά μας δεδομένα σε τρίτους, καθώς και την εμφάνιση στοχευμένων διαφημίσεων στη ροή του προφίλ μας, είτε διαφορετικά μπορούμε να επιλέξουμε την επί πληρωμή χρήση του Facebook που ξεκινάει από 9.90€/μήνα, όπου με αυτά τα χρήματα δεν θα βλέπουμε διαφημίσεις στην ροή του προφίλ μας άλλα και τα προσωπικά δεδομένα και οι προτιμήσεις μας δεν θα καταγράφονται από την Meta Platforms.

Πως ξεκίνησε όλο αυτό

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε απαγορεύσει στη Meta Platforms την εταιρεία του Mark Zuckerberg που έχει το Facebook, Instagram, κ.α, να προβάλλει διαφημίσεις αποκλειστικά και μόνο ανάλογα με τα δεδομένα, τη χρήση και τη συμπεριφορά του χρήστη. Έτσι εφόσον η εταιρεία βασίζεται στα κέρδη αποκλειστικά σε αυτούς τους μηχανισμούς να “πουλάει¨ διαφημίσεις, έπρεπε να βρει από αλλού τα “χαμένα” αυτά έσοδα.

Συγκεκριμένα τον Ιανουάριο η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (ευρωπαϊκή έδρα της Meta), έκρινε ότι η εταιρεία δεν μπορεί να το αναφέρει και να το επικαλείται απλά στους όρους χρήσης της και να προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις. Η Meta Platforms τότε, επικαλέστηκε «έννομο συμφέρον», το οποίο με καθυστέρηση, κρίθηκε και αυτό παράνομο.

Πριν από μερικές ημέρες, η ΕΕ απαγόρευσε τις στοχευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram χωρίς ρητή συγκατάθεση του χρήστη. Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ του «δίνω τα χρήματά μου ή δίνω τα δεδομένα μου».

Μετά λοιπόν από αυτή την απόφαση οι πλατφόρμες της Meta, όπου ο Zuckerberg έλεγε ότι θα είναι για πάντα δωρεάν.…πλέον, όποιος επιθυμεί να κάνει χρήση της πλατφόρμας θα πρέπει να πληρώσει. Είτε με χρήματα είτε με προσωπικά δεδομένα.

Αποδεχόμενοι τη δωρεάν χρήση της πλατφόρμας

Εάν επιλέξουμε την “δωρεάν χρήση” της πλατφόρμας (θυμίζουμε! τίποτα στις μέρες μας δεν είναι δωρεάν) τότε θα “απολαμβάνουμε” την ροή αναρτήσεων μαζί με διαφημίσεις στοχευμένες και προσαρμοσμένες στις δικές μας προτιμήσεις και ανάγκες.

Οι χρήστες με συνδρομή

Σε περίπτωση που αποδεχτούμε την συνδρομητική χρήση της πλατφόρμας του Facebook και instagram τότε η Μeta Platforms δεν θα ασχοληθεί με τα προσωπικά μας δεδομένα και τις προτιμήσεις μας ούτε θα προβάλλονται διαφημίσεις στις αναρτήσεις του προφίλ μας. Το χρηματικό τίμημα για αυτή την “ελευθερία” είναι : για Facebook και Instagram ξεκινάει από 9,99 ευρώ/μήνα για πρόσβαση από προσωπικό υπολογιστή (PC ή Mac) και 12,99 ευρώ/μήνα για όσους θέλουν να πλοηγούνται στο Facebook και στο Instagram από Android ή iOS. Από τον Μάρτιο του 2024 η Meta θα χρεώνει επιπλέον 6 ευρώ για κάθε πρόσθετο λογαριασμό.

Ποιος τελικά είναι ωφελημένος ;

Στην προσπάθειά της η Ευρωπαϊκή Ένωση να επιβάλει περιορισμό της έκθεσης των προσωπικών δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς στο Facebook και στο Instagram προστατεύοντας τους πολίτες της, κατάφερε να δημιουργήσει επιπλέον έσοδα για το γίγαντα του Social networking και μάλιστα με ζεστό χρήμα από τις συνδρομές και ταυτόχρονα να εκμεταλλεύεται και τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών από τα διαφημιστικά έσοδα.

Image by natanaelginting on Freepik

Διαμαρτυρίες χρηστών

Με αφορμή τις αναρτήσεις διαμαρτυρίας από διάφορα προφίλ χρηστών στο κοινωνικό δίκτυο του Facebook όπου δηλώνουν ότι δεν επιτρέπουν την “εκμετάλλευση” τον προσωπικών δεδομένων ή φωτογραφιών ή αναρτήσεων τους, να τονίσουμε το εξής:

To Facebook το Instagram και όλα τα κοινωνικά δίκτυα (Social networks) είναι εταιρείες παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Οι περισσότερες είναι και σε μεγάλα διεθνή χρηματιστήρια, και όπως κάθε εταιρεία σκοπός της είναι τα κέρδη και η ανάπτυξη της προς όφελος των μετόχων και των επενδυτών τους-δεν είναι ούτε κοινωφελή ούτε φιλανθρωπικά ιδρύματα.

Κάνοντας χρήση υπηρεσιών, αποδεχόμαστε τους νομικούς όρους και συναινέσεις που η εταιρεία διατυπώνει. Αυτή την αποδοχή όρων καλούμασταν να αποδεχτούμε στις επιλογές της ειδοποίησης του Facebook.

Κάνοντας χρήση της πλατφόρμας συναινούμε και αποδεχόμαστε όλους τους όρους χρήσης της, είτε έχουμε επιλέξει τη “δωρεάν χρήση” είτε την επί πληρωμή της.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ THINKTECH NEWS
Διαβάστε περισσότερα άρθρα Θέμης Βασιλόπουλος
Διαβάστε περισσότερα άρθρα Social

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ

Τα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο και ποιος τα κατέχει.

Τα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο και ποιος τα κατέχει. Επί του παρόντος υπάρχου…