ΑΡΧΙΚΗ Tech News Πως οι Αμερικάνοι ερευνητές “ανακάλυψαν” την απάτη της VW.

Πως οι Αμερικάνοι ερευνητές “ανακάλυψαν” την απάτη της VW.

1,653
απάτη της VW
Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Πως ανακαλύφθηκε η απάτη της VW

Χάρις την Αμερικάνικη MKO  «Clean Transport System» ήρθε στην επιφάνεια η απάτη της VW η οποία ανέθεσε στην ερευνητική ομάδα του Κέντρου Έρευνας Καυσίμων Μηχανών και Εκπομπών Καυσαερίων (CAFEE) να ελέγξει τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου σε πετρελαιοκίνητα οχήματα μεσαίου μεγέθους στις ΗΠΑ. Επικεφαλής της ομάδας είναι ο Ντάνιελ Κάρντερ  από το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια όπου αυτός κι η επιστημονική του ομάδα επέλεξαν δειγματοληπτικά τρία ελαφρά ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα, το το VW Passat, ΒMWX5, και το VW Jetta.

Και παλαιότερα η ίδια επιστημονική ομάδα είχε πραγματοποιήση ελέγχους των εκπομπών οξειδίου του αζώτου που εστίαζαν κυρίως σε ντιζελοκίνητα μεγάλου κυβισμού, τόσο της BMW όσο και της VW, αλλά σε εκείνους τους ελέγχους η επιστημονική ομάδα μετά από μετρήσεις είχε καταλήξει ότι όλα λειτουργούσαν κανονικά και όλα ήταν βάσει των προβλεπόμενων στάνταρ και προδιαγραφών συνεπώς περίμεναν εύλογα ότι κάτι αντίστοιχο θα συνέβαινε και για τα πιο ελαφρά οχήματα των ίδιων εταιρειών.

Κι ενώ οι έλεγχοι που αφορούσαν την BMW έδειξαν ότι ήταν όλα καλά, δεν συνέβη το ίδιο και με τα μοντέλα Passat και Jetta της VW. «Όταν διενεργήσαμε ελέγχους σε πραγματικές συνθήκες οι εκπομπές καυσαερίων ήταν υψηλότερες από ότι είχε καταγραφεί στο τεχνικό κέντρο δοκιμών και ελέγχου των εκπομπών της Καλιφόρνια. Εκεί οι τιμές των εκπεμπόμενων ρύπων ήταν εμφανώς χαμηλότερες από ότι στην έρευνα πεδίου», σημειώνει ο Κάρντερ. Ωστόσο η ερευνητική ομάδα δεν ήταν σε θέση να εξηγήσει εάν αυτή η ανωμαλία οφειλόταν σε τεχνικό λάθος ή σε μια οργανωμένη επέμβαση στα επίμαχα συστήματα από την πλευρά της εταιρείας. Μετά από ειδικότερη έρευνα φάνηκε ότι δεν είχε μεσολαβήσει κάποιο τεχνικό πρόβλημα, αλλά ότι το σύστημα καταγραφής εκπομπών καυσαερίων δεν ήταν ενεργό όταν έπρεπε, και δούλευε ανά περίπτωση, όταν το όχημα κινούνταν και στους τέσσερις τροχούς τότε το σύστημα καταγραφής καυσαερίων δεν δούλευέ σωστά με αποτέλεσμα οι ρύπου που αποδεσμευόντουσαν στο περιβάλλον να είναι πολύ υψηλοί και να μην έχουν καμία σχέση της μετρήσεις των ρύπων που έδινε η VW στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

H απάτη της VW

Μετά την ανακάλυψη της επιστημονικής ομάδας του Ντάνιελ Κάρντερ την υπόθεση ανέλαβε η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA). Σύμφωνα με την EPA η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε εγκαταστήσει λογισμικό που «έκλεβε» στα τεστ ελέγχου ρύπων. Κατά συνέπεια η Volkswagen είναι αντιμέτωπη με σοβαρές αστικές και ποινικές ευθύνες, ενώ αναμένεται να καταβάλει έως και 18 δις σε πρόστιμα. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή. Η VW παραδέχτηκε ότι είχε εγκαταστήσει αντίστοιχο λογισμικό σε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως την ίδια ώρα σχετικοί έλεγχοι έχουν ξεκινήσει και στην Ευρώπη. Από την πλευρά του ο Ντάνιελ Κάρντερ αναφέρει: «Εμείς κάναμε απλώς τη δουλειά μας. Δεν είχαμε ιδέα για το μέγεθος που θα λάμβανε η υπόθεση». Το ερώτημα όμως που γεννάται εύλογα είναι γιατί η συγκεκριμένη ερευνητική ομάδα και όχι κανένας άλλος νωρίτερα δεν κατάφερε να ξεσκεπάσει το την απάτη της VW; Η απάντηση πάντως είναι μάλλον απλή. Η μέθοδος που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη ομάδα είναι πολύπλοκη και ο συνολικός εξοπλισμός που παίρνουν στους επιτόπιους ελέγχους είναι εξαιρετικά δυσκίνητος. Απαιτούνται 8 ώρες και δύο άτομα για να εγκαταστήσουν τον εξοπλισμό σε κάθε όχημα. «Είναι εν τέλει θέμα χρηματικών πόρων. Πρόκειται για ένα χρονοβόρο και κοστοβόρο σύστημα ελέγχου. Δεν είναι ευρέως γνωστό και γι αυτό μέχρι σήμερα δεν ήταν περιζήτητο», αναφέρει ο Aμερικανός ερευνητής. απάτη της vw

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ THINKTECH NEWS
Load More By webmedia
Load More In Tech News

Αφήστε μια απάντηση

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη του 5G στην Ελλάδα.

Δημοσιεύθηκε εχθές από την ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) το τεύχ…