ΑΡΧΙΚΗ Tech News Εμείς είμαστε οι διαφημίσεις μας.

Εμείς είμαστε οι διαφημίσεις μας.

0
10
διαφημίσεις ΑΙ
Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Όλες οι διαφημίσεις προέρχονται από εμάς τους ίδιους.

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) μπορεί να μας στοχεύει μέσω της διαφήμισης στο Διαδίκτυο.

Οι εταιρείες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσουν και να στοχεύσουν διαφημίσεις για τους χρήστες του διαδικτύου. Ένα νέο δοκίμιο στο The Atlantic υποστηρίζει ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για διαφήμιση «δηλητηριάζει» την κοινωνία και ορισμένοι ειδικοί συμφωνούν ότι υπάρχουν λόγοι ανησυχίας.

«Τα δεδομένα που έρχονται στα χέρια λάθος ανθρώπων μπορεί να προκαλέσουν προσωπική βλάβη σε πραγματικούς ανθρώπους», είπε ο ειδικός της τεχνητής νοημοσύνης Sameer Maskey στο Lifewire σε μια συνέντευξη μέσω email.

Ελεγχος μυαλού;
Ο Ayad Akhtar, ένας βραβευμένος με Πούλιτζερ θεατρικός συγγραφέας, επιτέθηκε πρόσφατα στην πρακτική της διαφήμισης της τεχνητής νοημοσύνης στο δοκίμιό του στο The Atlantic, λέγοντας ότι τα πράγματα που μας αρέσουν δεν εξαρτώνται πλέον από εμάς, αλλά επιλέγονται για εμάς, ώστε οι εταιρείες να μπορούν να επωφεληθούν.

Η βιομηχανία διαφημίσεων του διαδικτύου χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να στοχεύει καλύτερα τους πελάτες, δήλωσε στο Lifewire η Heena Purohit, επικεφαλής των υπηρεσιών AI της IBM Watson. Οι διαφημίσεις εξατομικεύονται χρησιμοποιώντας δεδομένα χρήστη, όπως δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα, ιστορικό αγορών ή μοτίβα συμπεριφοράς για τον εντοπισμό πιο σχετικών διαφημίσεων για τον χρήστη. Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί επίσης την αναγνώριση μοτίβων χτενίζοντας δεδομένα για να προσδιορίσει το κοινό για διαφημίσεις.

«Στη βιομηχανία της διαφημιστικής τεχνολογίας, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένα τσιτάτο», είπε ο Purohit. “Για πολλούς παρόχους AdTech, δεδομένα ή περισσότερες εμπλουτισμένες πληροφορίες δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.”

Ο Purohit είπε ότι οι εταιρείες διαφημίσεων AI είναι ευαίσθητες στο ζήτημα του απορρήτου των δεδομένων.

«Οι χρήστες θέλουν την ευκαιρία να ελέγχουν τον τρόπο με τον οποίο συλλέγονται και χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους», πρόσθεσε ο Purohit. “Βλέπουμε εταιρείες να προσαρμόζονται σε αυτή τη μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών. Από μεγάλα προγράμματα περιήγησης που μπλοκάρουν cookie τρίτων έως κατασκευαστές smartphone όπως η Apple που ζητούν ρητά από τους χρήστες να συμμετέχουν στην κοινή χρήση δεδομένων, αυτές οι αλλαγές θα διευκολύνουν τους χρήστες να ελέγχουν τα δεδομένα τους.”

Είναι ο κανονισμός η απάντηση;
Ορισμένοι παρατηρητές λένε ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για διαφημιστικούς σκοπούς θα πρέπει να ρυθμιστεί. Ωστόσο, ο συνολικός κλάδος της διαφήμισης ρυθμίζεται ήδη από πολλά ομοσπονδιακά καταστατικά, συμπεριλαμβανομένου του νόμου FTC του 1914, ο οποίος απαγορεύει την άδικη και παραπλανητική διαφήμιση, σημείωσε ο Will Griffin, επικεφαλής δεοντολογίας στην εταιρεία AI Hypergiant, σε συνέντευξη μέσω email στο Lifewire.

«Καθώς ο ρυθμός εισαγωγής τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης στη διαφήμιση επιταχύνεται, η αντικατάσταση της ανθρώπινης κρίσης με αλγόριθμους εγείρει ερωτήματα για το πώς θα πρέπει να εφαρμόζονται αυτοί οι παλιοί νόμοι στο σύγχρονο τεχνολογικό πλαίσιο», είπε. «Περαιτέρω ρύθμιση είναι αναπόφευκτη· το μόνο ερώτημα είναι πόσος όλεθρος θα προκληθεί στο μεταξύ».

«Τα δεδομένα που έρχονται στα χέρια λάθος ανθρώπων μπορεί να προκαλέσουν προσωπική βλάβη σε πραγματικούς ανθρώπους».

Ο Emad Hasan, Διευθύνων Σύμβουλος της Retina AI και πρώην επικεφαλής της ανάλυσης δεδομένων στο Facebook και το Paypal, ζήτησε κανονισμούς που παρέχουν «ένα σαφές επίπεδο διαφάνειας σχετικά με το γιατί κάποιος βλέπει συγκεκριμένες διαφημίσεις». Είπε στο Lifewire ότι «θα πρέπει να είναι εύκολο να εξαιρεθεί κανείς από οποιεσδήποτε διαφημίσεις δεν είναι σχετικές».

Η τεχνολογία διαφήμισης AI έχει συμβιβασμούς για τους χρήστες, είπε ο Maskey στο Lifewire. Εάν οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες για μια συγκεκριμένη υπηρεσία, π.χ. κομμωτήρια ή εστιατόρια σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία, ενδέχεται να στοχοποιηθούν από διαφημίσεις από προμηθευτές που παρέχουν τις εν λόγω υπηρεσίες στην ίδια περιοχή προτίμησής τους.

“Αυτό είναι ένα παράδειγμα καλής τεχνολογίας διαφήμισης AI που επιτρέπει πιο εξατομικευμένες εμπειρίες των καταναλωτών”, δήλωσε ο Maskey.

Από την άλλη πλευρά, το μειονέκτημα της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης είναι ότι οι χρήστες μπορούν να κατακλυστούν από διαφημίσεις. Οι διαφημίσεις AI εγείρουν επίσης ερωτήματα σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών, είπε ο Maskey.

«Σε τελική ανάλυση, δε συμμορφώνονται όλες οι εταιρείες που αναπτύσσουν τεχνολογίες διαφήμισης που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη και συμμορφώνονται με τυπικά σύνολα πρωτοκόλλων και κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με το πόσο και το είδος της συλλογής δεδομένων είναι ηθικό», πρόσθεσε.

Λοιπόν, πώς ξέρετε εάν οι διαφημίσεις AI σας στοχεύουν; Συχνά είναι δύσκολο να εντοπιστεί, αλλά η ανάγνωση των όρων και προϋποθέσεων των ιστότοπων που χρησιμοποιείτε είναι μια καλή αρχή.

«Το AI στη διαφήμιση βασίζεται σε δεδομένα», είπε ο Maskey. «Όσο περισσότεροo οι καταναλωτές και οι χρήστες καταβάλλουν προσπάθειες για να κατανοήσουν πού μπορούν να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στη διαχείριση της ροής των δεδομένων συμπεριφοράς και συναλλαγών τους, τόσο λιγότερο είναι ευάλωτοι σε αρνητικές επιρροές».

Αναδημοσίευση από lifewire

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ THINKTECH NEWS
Διαβάστε περισσότερα άρθρα webmedia
Διαβάστε περισσότερα άρθρα Tech News

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εφαρμογές παρακολούθησης παιδιών: Πιο ήρεμοι γονείς, αλλά με ποιο τίμημα;

Η Elaine Spector ανυπομονούσε να μάθει αν ο γιος της είχε επιστρέψει με ασφάλεια στη φοιτη…