ΑΡΧΙΚΗ Tech News Βινύλιο: Η Μεγάλη επιστροφή.

Βινύλιο: Η Μεγάλη επιστροφή.

709
βινύλιο-thinktech.gr
Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Βινύλιο: Η Μεγάλη επιστροφή

Τον Μάιο του 1991 στο περιοδικό Economist δημοσιεύθηκε ένα άρθρο με τίτλο “End of Track”. θέμα του άρθρου ήταν το τέλος εποχής του βινυλίου και η εντυπωσιακή άνοδος του cd. Προέβαλε και το επιχείρημα ότι, ποιος θέλει να κρατάει ογκώδεις δίσκους βινυλίου από την στιγμή που μπορεί να τους αντικαταστήσει με τα cd που έχουν και ψηφιακό (digital) ήχο αλλά και πολύ μικρότερο μέγεθος. Τα επόμενα χρόνια οι πωλήσεις βινυλίου έπεφταν με σταθερό ρυθμό.

Στη σημερινή εποχή του mp3, της ψηφιακής διανομής μουσικής (napster, iTunes) και των downloads το βινύλιο καλά κρατεί. Από το 2006 οι πωλήσεις δίσκων βινυλίου καταγράφουν σταθερή αύξηση κάθε χρόνο και πολλοί κάνουν λόγο για την μεγάλη επιστροφή. Σίγουρα η επάνοδός του δεν είναι μαζική και ολοκληρωτική αλλά σίγουρα είναι πολύ αξιοπρόσεκτη. Στην εποχή λοιπόν της ταχύτητας και της ευκολίας αλλά και της τάσης για μικρότερο μέγεθος το βινύλιο στέκεται, παρόλο το ακριβό κόστος αγοράς του αλλά και τις ευαισθησίας του στη χρήση (γρατσουνιές).

Η γενιά του mp3

Το εντυπωσιακό είναι ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ICM η ηλικιακή ομάδα 18-24 αγοράζει τους περισσότερους δίσκους βινυλίου. Δηλαδή η γενιά του mp3 που ενηλικιώθηκε μέσα στην ψηφιακή εποχή επιστρέφει στο βινύλιο!

Ίσως η ευκολία που υπάρχει σήμερα να κατεβάζει κάποιος με πολύ εύκολο και απλό τρόπο οποιοδήποτε κομμάτι μουσικής στον υπολογιστή ή το κινητό ή το tablet να λειτουργεί αντίθετα και να βάζει σήμερα σκέψεις για την συλλεκτική αξία των δίσκων, την εικόνα του εξωφύλλου αλλά και τη σημασία της αφής και της διαδικασίας, βγάζοντας έναν δίσκο από το εξώφυλλο του και βάζοντας τον στο πικ-απ για να τον ακούσουμε.

Καλύτερος ήχος 

Ακόμα και οι audiophiles δηλαδή οι λάτρεις του high-end, αποδίδουν καλύτερο ήχο πιο ρεαλιστικό και “ζεστό” στο βινύλιο, παρότι δεν επιβεβαιώνεται τεχνικά 100% καθώς βασίζεται σε δεκάδες παραμέτρους, από την ποιότητα ηχογράφησης και το sample rate μέχρι και τον ηχητικό εξοπλισμό, ακόμα και τα φυσήματα τα ανεπαίσθητα θροΐσματα δίνουν ένα διαφορετικό χρώμα στον ήχο βινυλίου σε αντίθεση με τη στείρα και μονοτονία του digital.

Εξάλλου οι περισσότεροι επαγγελματίες DJ’s ακόμα και σήμερα εμπιστεύονται την αυθεντικότητα και την σιγουριά του πικ-απ, άλλωστε και οι συσκευές των πικ-απ ακόμα και σήμερα έχουν ελάχιστα αλλάξει όπως, το θρυλικό επαγγελματικό Technics SL1200 άλλαξε ελάχιστα από την πρώτη του εμφάνιση το 1972 αλλά και το Sondek LP12 παραμένει ίδιο σχεδιαστικά και λειτουργικά εδώ και 30 χρόνια.

Ιεροτελεστία

Σε αυτό όμως που όλοι πρέπει να συμφωνήσουμε είναι ότι η ιεροτελεστία της διαδικασίας το να βγάζεις τον δίσκο από το εξώφυλλο του και να τον τοποθετείς στο πλατό του πικ-απ βάζοντας την βελόνα με ευλάβεια και προσοχή στο βινύλιο δεν μπορεί να συγκριθεί με το άκουσμα ενός μουσικού κομματιού από έναν ψυχρό υπολογιστή.

Βινύλιο-πικ απ
Εάν σας περισσεύουν τα χρήματα και είστε λάτρεις του hi-end τότε με το EAT FORTE S θα ακούσετε τη μουσική ακριβώς όπως ηχογραφείτε στο στούντιο.
 Technics-SL1200
Η ναυαρχίδα των DJ’s, Technics SL1200 ίδιο από το 1972.
rega rp3
Με ιδιαίτερο disign to Rega RP3 είναι ένα πρωτοποριακό πικ απ με εξαιρετική απόδοση ήχου.
Pro-Ject Essential II
Με κορυφαία κεφαλή την Ortofon OM 3e το Pro-Ject Essential II είναι μία πολύ καλή πρόταση.
sondek-LP12
Sondek LP12 τριάντα χρόνια κορυφαία επιλογή και κατασκευή.
Facebooktwitterpinterestlinkedinmail
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ THINKTECH NEWS
Load More By webmedia
Load More In Tech News

Αφήστε μια απάντηση

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η εμπειρία να διανύεις 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα με ένα Tesla Model S!

Μέχρι και στο Guinness Book of Records απευθήνθηκε ο Hansjörg Eberhard von Gemmingen από τ…